Pazarlamada E-Postanın Tarihi

Pazarlamada E-Postanın Tarihi

1971 yılında bilgisayar mühendisi Ray Tomlinson, bilgisayarlar arasında mesaj göndermek için yeni bir sistem geliştirdi. O zamanki habere göre “Tomlinson’un sistemi, ABD’nin internetin temelini oluşturan bir savunma sisteminin ABD Departmanı olan Arpanet’e bağlanmasıyla popülerlik kazandı.”

1972’de Larry Roberts, kullanıcıların mesajları listelemesini, seçmesini, iletmesini ve yanıtlamasını sağlayan ilk e-posta yönetim sistemini geliştirdi. 1976’da Kraliçe II.Elizabeth, Arpanet’e bir e-posta mesajı gönderir.

1989’da Lotus Notes e-posta yazılımı piyasaya sürüldü ve birinci yılda 35.000 kopya satıldı. 1996’da, “Microsoft, Internet Explorer’ın üçüncü sürümünün bir özelliği olan Internet Mail ve News 1.0’ı yayımladı. Bu daha sonra Outlook olarak yeniden adlandırıldı. ” Aynı yıl, Hotmail gibi diğer şirketler her yerde kullanılabilecek ücretsiz e-posta hizmetleri sunmaya başlar. İnternet e-postası doğdu.

O zamandan beri bir e-posta günlük hayatımızın bir parçası oldu. İş, kişisel iletişim ve aradaki her şey için kullanıyoruz. Ancak e-postanın en iyi kullanımlarından biri işletmeler içindir. Birçok şirket, e-posta pazarlamasını şirket stratejilerine dahil etti, ancak bazı şirketler bunun ne kadar önemli olduğunun farkında değil. Bunu doğru şekilde yapmak, başarılı bir pazarlama kampanyası ile zaman kaybı olan kampanya arasındaki fark olabilir.

Toplu e-postalar şirketler için çok faydalı olabilir. Bu e-postalardan alışveriş yaptığımız çevrimiçi mağazalardan veya yanlışlıkla kaydolduğumuz bültenlerden nefret edebiliriz, ancak insanlar bu e-postaları açar. Bu da ziyaretçileri sitelerine ve gelirlerini işlerine yönlendirir. E-posta pazarlaması nasıl başladı? Şimdi e-posta pazarlama ve toplu e-posta gönderme tarihine bir göz atalım.

E-posta Pazarlamasının Kısa Tarihi

Ticari amaçlar için toplu e-posta gönderen ilk kişi pazarlama müdürü Gary Thuerk’di:

“1978’de Thuerk, Arpanet aracılığıyla 400 kullanıcıya DEC makinelerini tanıtan bir e-posta gönderdi. O zaman alıcılar için tam bir yenilik olurdu (doğrudan bilgisayarlarının gelen kutusuna bir satış / pazarlama mesajı almak), DEC makineleri için 13 milyon dolarlık satışla sonuçlandı. ”
O zamandan beri bir e-posta günlük hayatımızın bir parçası oldu. İş, kişisel iletişim ve aradaki her şey için kullanıyoruz. Ancak e-postanın en iyi kullanımlarından biri işletmeler içindir. Birçok şirket, e-posta pazarlamasını şirket stratejilerine dahil etti, ancak bazı şirketler bunun ne kadar önemli olduğunun farkında değil. Bunu doğru şekilde yapmak, başarılı bir pazarlama kampanyası ile zaman kaybı olan kampanya arasındaki fark olabilir.

Toplu e-postalar şirketler için çok faydalı olabilir. Bu e-postalardan alışveriş yaptığımız çevrimiçi mağazalardan veya yanlışlıkla kaydolduğumuz bültenlerden nefret edebiliriz, ancak insanlar bu e-postaları açar. Bu da ziyaretçileri sitelerine ve gelirlerini işlerine yönlendirir. E-posta pazarlaması nasıl başladı? Şimdi e-posta pazarlama ve toplu e-posta gönderme tarihine bir göz atalım.

En başından beri, e-posta gelecekteki müşterilere pazarlamanın çok başarılı ve etkili bir yolu olduğunu kanıtladı.

İnternetin ve e-postanın icadı hayatımızı yaşama şeklimizi değiştirdi. Ve e-posta, şirketlerin tüketicilerine ve gelecekteki müşterilerine pazarlanma şeklini değiştirecektir. İşten müşteriye pazarlama esas olarak salyangoz postası veya telefon görüşmesi yoluyla yapıldı. Bu, potansiyel müşterilere pazarlamanın en etkili yolu değildi. Pazarlama temsilcileri genellikle bir seferde sadece bir kişiye ulaşıyordu, bu da daha pahalı ve zaman alıcıydı. E-posta pazarlaması tüm bunları değiştirdi ve işletmeler bunun avantajlarından yararlandı.

İşletmeler kitlesel e-postalar göndermede o kadar etkili oldu ki, insanların gizliliğini korumak için yasalar konuluyordu.

E-posta Gizlilik Yasaları

Bu yasalar bugün hepimizi rızamız olmadan spam edilmekten korur:

“Ve 2004’te, gönderen IP adresini doğrulayarak e-posta spam’inin önlenmesine yardımcı olmak için bir e-posta doğrulama sistemi sağlayan Sender Policy Framework (SPF) piyasaya sürüldü.”

Bu yasalar olmasaydı, gelen kutularımız daha fazla spam ile doldurulacak ve bu konuda hiçbir şey yapamayacağız. 2018’de dünya çapında 2.8 milyondan fazla e-posta kullanıcısı var.

Ve 2017’de, e-postaların neredeyse% 40’ı spam olarak kabul edildi. Bu yasalar yalnızca kişisel e-posta hesaplarımızın istenmeyen posta gönderilmesini engellemekle kalmaz, aynı zamanda işletmelere de yardımcı olabilir. Bir kişinin görmek istediği önemli e-postalar, istenmeyen iletilerin geri kalanıyla birlikte kaybolmak yerine görünecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir