Nvidia’nın Yapay Zekası Pac-Man’ı İzleyerek Sıfırdan Yaptı

Pac-Man

Nvidia en iyi ekran kartları ile tanınıyor, ancak şirket yapay zeka konusunda da ciddi araştırmalar yapıyor. En son projesi için Nvidia araştırmacıları Pac-Man oyununu sadece oynandığını izleyerek yeniden yaratmayı öğretti.

Kodlama yok, yazılımın üzerine çizilmesi için önceden oluşturulmuş görüntüler yok. AI modeli, eşlik eden denetleyici girişleriyle birlikte oyunun görsel verilerini basitçe besler ve daha sonra bu bilgilerden kare kare yeniden oluşturur. Ortaya çıkan oyun insanlar tarafından oynanabilir ve Nvidia yakın gelecekte çevrimiçi olarak piyasaya sürüleceğini söylüyor.

AI sürümü hiçbir şekilde mükemmel bir faks değildir. Görüntüler bulanık ve yapay zeka, oyunun hayaletlerinin tam davranışını yakalamayı başarmış gibi görünmüyor, her biri hareketini belirleyen belirli bir kişiyle programlanıyor. Ama Pac-Man’ın temel dinamikleri orada: pelet ye, hayaletlerden kaçın ve ölmemeye çalışın.

Simülasyon teknolojisinin başkan yardımcısı Nvidia’nın Rev Lebaredian’ı brifingde şöyle anlattı: “Tüm bunları sadece izleyerek öğreniyor,” dedi. “[Bu] bir insan programcının birçok Pac-Man bölümünü YouTube’da nasıl izleyebileceğine ve oyunların kurallarının ne olduğunu çıkartıp bunları yeniden yapılandırabilmesine benzer.”

AI tarafından üretilen Pac-Man biraz bulanık, ancak tüm temel bilgiler orada.
AI tarafından üretilen Pac-Man biraz bulanık, ancak tüm temel bilgiler orada.

Lebaredian, çalışmanın günümüzde arcade klasiğinin 40. yıldönümünü kutlayan Pac-Man’ın yaratıcısı Bandai Namco ile işbirliği içinde yapıldığını söyledi.

Nvidia böyle bir çalışmanın gelecekte yapay zekanın oyun tasarımı için nasıl kullanılacağını gösterdiğini söylüyor. Geliştiriciler çalışmalarını AI’ye girebilir ve varyasyonlar oluşturmak veya belki de yeni seviyeler tasarlamak için kullanabilirler. Nvidia’nın Toronto araştırma laboratuvarının direktörü Sanja Fidler, gazetecilere verdiği demeçte, “Farklı oyunları bir araya getirmek için bunu kullanabilirsiniz,” oyun geliştiricilerine farklı oyunları bir araya getirmelerine izin vererek ek güç sağladı. ”

Sanal bir dünyanın kurallarını sadece eylemde izleyerek öğrenebilen yapay zeka yaratmanın robotları programlama gibi görevler üzerinde de etkileri vardır. Lebaredian “Sonunda gerçek dünyanın kurallarını öğrenmesini istiyoruz” diyor. AI, örneğin bir depoda gezinen robot arabalarının videolarını izleyebilir ve bu bilgileri kendi navigasyon yazılımını tasarlamak için kullanabilir.

Pac-Man’ı yeniden yaratan programın adı GameGAN. GAN, üretken çekişmeli ağ anlamına gelir ve makine öğreniminde kullanılan ortak bir mimaridir. Bir GAN’ın temel prensibi, iki yarıda çalışmasıdır. GAN’ın ilk yarısı giriş verilerini çoğaltmaya çalışırken, ikinci yarısı bunu orijinal kaynakla karşılaştırır. Eşleşmezlerse, oluşturulan veriler reddedilir ve jeneratör çalışmalarını düzenler ve yeniden gönderir.

Yapay zeka, video oyunları gibi sanal dünyalar yaratmak için daha önce yapılmıştır. Ancak Nvidia’nın araştırmacıları, sistemin oyun dünyasının dahili bir haritasını saklamasına izin veren bir “bellek modülü” de dahil olmak üzere birçok yeni yönü tanıttılar. Bu, Pac-Man labirentini yeniden oluştururken önemli bir özellik olan oyun dünyasında daha fazla tutarlılığa yol açar. Ayrıca oyun dünyasının statik unsurlarının (labirent gibi), şirketin yeni seviyeler oluşturmak için AI kullanma hedefine uyan dinamik olanlardan (hayaletler gibi) ayrılmasına izin verir.

Google’da benzer görevler üzerinde çalışan bir AI araştırmacısı olan David Ha, Verge’ye araştırmanın “çok ilginç” olduğunu söyledi. Daha önceki takımlar GAN’ları kullanarak oyun dünyalarını yeniden yaratmaya çalıştı, dedi Ha, “ama bildiğim kadarıyla [bu] iyi sonuçlar veren ilk kişi.”

Ha, “Sonuçta, çok heyecan verici bir makale ve bu yaklaşımı kullanarak daha fazla gelişme görmeyi dört gözle bekliyorum” dedi.

Sürecin bazı unsurları kesinlikle ince ayar yapmaya ihtiyaç duyuyor ve yeni görevleri öğrenirken yapay zekanın kırılganlığını gösteriyor. Fidler gazetecilere Pac-Man’ı yeniden yaratmaları için GameGAN’ın yaklaşık 50.000 bölümde eğitilmesi gerektiğini söyledi. Bu oyun verilerini insanlardan elde etmek mümkün değildi, bu nedenle ekip verileri oluşturmak için bir AI aracısı kullandı. Ne yazık ki, AI ajanı oyunda o kadar iyiydi ki neredeyse hiç ölmedi.

“Bu, AI’nın ölme kavramını öğrenmek için oyunu yeniden yaratmaya çalışmasını zorlaştırdı,” diyor Fidler. Bunun yerine, AI tarafından üretilen Pac-Man’ın ilk versiyonlarında, GameGAN oyunu değiştirdi, böylece hayaletler aslında başlık karakterine asla ulaşmadı, bir ebeveyni takip eden bebek ördekler gibi doğrudan arkasından izledi. Fidler “Bu, onu eğitme şeklimizin komik bir etkisi” diyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir