3D Teknolojisine Giriş

3D Teknolojisine Giriş

Görünüşe göre tüm dünya 3D hakkında konuşuyor, ancak yarısı 3D başlamadan önce öldüğünü düşünüyor ve diğer yarısı 3D’nin dijital video izleme evriminde bir sonraki adım olduğunu çok iyi biliyor. Gerçekte, şaşırtıcı yeni 3D olarak lanse edilen teknolojinin çoğu yaklaşık 20 yıl veya daha fazladır. TV’nizi bir sonraki yükseltmeye gittiğinizde sizi yerel elektronik mağazasında ne satmaya çalıştıklarını öğrenecek olan 3 ana 3D ekran türüne bir göz atalım.

İlk olarak, 3B dünyada ne var ve neden bu kadar önemli?

3D, ortalama bir insanın etrafındaki dünyayı nasıl gördüğüdür – 3D’de algılayamamanın aslında birçok yetişkin arasında oldukça yaygın bir engel olduğunu bilmelisiniz. Etrafınızdaki dünyayı 3D olarak gördüğünüzü varsayarsak, bir film veya video oyunu gibi 3D’de yapay olarak bir şeyi nasıl üretebilir ve tekrar oynatabilirsiniz?

3B olarak görebilmek, vizyonunuzun derinlik hissi, nesnelerin gözlerinizden ne kadar uzakta olduğu anlamına gelir. Beyniniz, sol ve sağ gözlerinizden aldığı görüntüleri birleştirerek ve bir şeye farklı bir açıdan baktığınızda ortaya çıkan küçük farklılıkları çalışarak bunu sizin için otomatik olarak hesaplar. Ne demek istediğimi bir parmağınızı gözlerinizin önünde tutarak ve ileriye bakarak görebilirsiniz. Bir gözü kapatıp açın ve diğerini kapatın. Bunu hızlı bir şekilde yapın ve her birinin ne kadar farklı göründüğünü göreceksiniz. Parmağınız her bir göz için tamamen farklı bir yerdedir, ancak beyniniz ikisini birleştirir ve bunun parmağınızın size yakın olduğu anlamına gelir.

3D film yapmak, insan gözüyle kabaca aynı mesafeye sabitlenmiş iki video kamera kullanmak kadar basittir. Her biri, insan beynine oynatıldığında size sadece görsel sahneyi değil, aynı zamanda gördüğünüz her şeyin derinliğini de gösterebilen biraz farklı bir kayıt alır. Film bir bilgisayarda canlandırıldıysa, tüm film verilerinin biraz farklı bir açıdan yeniden işlenmesini içerdiğinden 3D’ye dönüştürmek kolaydır. Film başından beri 3D göz önünde bulundurularak çekilirse – Avatar olduğu gibi – efektler çarpıcıdır.

3D oyunların yapılması inanılmaz derecede kolaydır, çünkü her nesnenin 3D alanda nerede olduğunu bulmak için gereken tüm veriler doğrudan bilgisayarda tutulur ve gerçek zamanlı olarak işlenebilir. Aslında, birçoğumuz 10 yıl önce 3D olarak PC oyunları oynuyorduk ve teknoloji bugün birçok 3DTV ve sinemada olduğu gibi.

Bir film, bilgisayar tarafından oluşturulan animasyon veya video oyunu gibi bazı 3D verileriniz olduğunu varsayarsak, sorun o zaman görüntüleyiciye nasıl gösterileceği. Bugün biraz tartışacağımız teknoloji yönü bu.

Bunlardan bazılarını açıklamadan önce, ucuz 3D 3D DVD’ler ve çizgi romanlarla aldığınız yapışkan kırmızı / mavi gözlüklerden bahsetmeyeceğimi söyleyeyim, çünkü bu gerçek 3D değil ve kalitesi şok edici derecede zayıf – oldukça ayrı gördüğünüz her şeyin kırmızı ve mavi renkli olması!

Tüm bu 3D teknolojileri, diğer gözü de görmeden, her bir ayrı göze biraz farklı bir görüntünün nasıl elde edileceği konusunda kaynıyor. Normal TV’ler ne yaparsanız yapın aynı görüntüyü her iki göze de gösterdiğinden, 3D onlar için imkansızdır. Bu nedenle, herhangi bir 3D malzemeyi izleyecekseniz kesinlikle yeni bir TV almanız gerekir.

Fakat her bir göze nasıl eşsiz bir görüntü verebiliriz?

1. Pasif Polarize Gözlükler:

Polarizasyon, ışık huzmelerinin sadece bir yöne işaret etmesi anlamına gelir. Normalde, bize gelince tüm farklı yönlere dikkat çekti. Polarize filtre, ışığın yalnızca bir yönden geçmesine izin verir. Genellikle fotoğrafta yansımalardan kaçınmak için kullanılırlar – örneğin, bir pencerenin fotoğrafını çekmeye çalışırsanız, diğer tarafı gerçekten göremezsiniz, çünkü ışık ışıktan ve merceğinize sıçrar. Polarize edici bir filtre ile bunu kesip pencerenin diğer tarafında ne olduğunu görebileceksiniz.

Bir polarizasyon filtresinin benzersiz ve kullanışlı özellikleri, 2 filtreyi birleştirerek ışık için bir tür dimmer anahtarı yapabileceğimiz anlamına gelir. İki parça polarize edici film çekerseniz (şimdi ortaokul fen derslerini tekrar düşünün) ve yavaşça döndürün, bir noktada çoğu ışığın geçmesine izin verirken, başka bir noktada sıfır ışığa izin verir. Bunun nedeni, ilk örnekte ışığın yönünün, bir sonraki filtreden geçmesine izin verilenden ilk filtre ile hizalanmasıdır. Bununla birlikte, ikinci filtreyi döndürdüğünüzde, hizalanan ışığın geçememesi ve gözünüze ulaşmaması için yavaşça yaparsınız.

3D teknolojisi açısından, belirli ışık ışınlarını her bir göz tarafından görülebilecek veya görülemeyecek şekilde filtreleyebilmek, her bir göze aynı anda benzersiz bir görüntü sunabileceğimiz anlamına gelir. Nasıl? TV tarafında iki görüntümüz var ve her biri farklı bir yönde polarize edilebilir. Daha sonra aynı filtreyi bir çift hafif bardağa ekliyoruz ve her göz sadece belirli bir yönde polarize olan ışığı görecek.

Bu temelde 3D yapmanın en ucuz yöntemidir ve mükemmel olmaktan uzaktır. Film kalitesinin deneyim kadar önemli olmadığı ve muhtemelen Disney World’deki gibi tam uzunlukta bir film olmadığı büyük 3D sinemalarda kullanılır. Birincil faydaları, gözlüklerin hafif ve üretimi inanılmaz derecede ucuz olmasıdır, bu nedenle insanların onları kırması veya ‘yanlış yerleştirmesi’ önemli değildir.

Bütçe piyasası için bu yıl üretilen daha ucuz 3DTV’ler var, ancak onlardan uzak durmanızı öneririm. Görüntüler arasında çok fazla bulanıklaşma eğilimindesiniz (böylece aynı anda hem solu hem de sağı görebilirsiniz) ve bu tür 3D’nin en iyisini elde etmek için gerçekten karanlık bir odada olmanız gerekir. Dolby ayrıca standart filtrelerden daha iyi kalite üreten ve şu anda bir dizi daha iyi 3D sinemada kullanılan tescilli bir sisteme sahiptir.

2. Aktif LCD Obtüratör Camları:

Bu, şu anda alabileceğiniz en kaliteli 3D ve Avatar’ın bu teknolojiyi kullanarak ne kadar iyi olduğuna muhtemelen karar vermiş olan herkes. Aktif LCD deklanşör, izleyicinin oldukça hantal gözlük takması gerektiği anlamına gelir – her gözün içinde ayrı bir LCD ekranın yanı sıra oynatılan filme bağlayan bir kızılötesi sinyal alıcısı vardır. Her iki görüntüyü aynı anda ekranda gösteren pasif polarizasyonun aksine, aktif deklanşör yöntemleri sol ve sağ gözler için hedeflenen görüntüler arasında dönüşümlü olarak birbiri ardına bir kare görüntüler. Gözlükteki LCD’ler daha sonra senkronize olarak açılıp kapanır, bir gözü diğerini engeller. Bu kadar hızlı yanıp söner ve beyniniz iki görüntüyü birleştirir ve her gözün hiçbir şey göremediği diğer% 50 bölümünü unutur.

Bu yöntemin avantajı, bir görüntünün diğerine neredeyse hiç “kanaması” olmadan kalitenin mükemmel olmasıdır. Ne yazık ki, bazı insanlar onlara baş ağrısı verdiğini iddia ediyor. NVidia’nın aktif LCD deklanşör gözlükleriyle oyun oynadığım tüm yıllar boyunca, hiç başım ağrmadı, bu yüzden sorunun belki de alıştığınız bir şey olduğundan şüpheleniyorum. TV ilk çıktığında, nüfusun büyük bir kısmından benzer şikayetler olduğunu sanıyorum.

Bu, uzun yıllar boyunca tüketicilerin tercih ettiği 3D platform olacak. Evet, gözlükler sinir bozucu, ama sonra her şeyi 3D olarak izlemeyeceğiz. Örneğin, 3 boyutlu bir oyun oynamak için bilgisayarımın önünde oturduğumda, zar zor farkettim. NVidia’nın LCD deklanşör camlarının en son enkarnasyonu aslında oldukça hafif, kablosuz ve küçük bir USB soketinden şarj oluyor. İleri teknoloji 3D sinemalarda aldığınız hantal modeller artık eski teknoloji nedeniyle hantal değil, sadece onları aşınmaya ve yıpranmaya karşı daha dayanıklı hale getirmek ve sizi eve götürmekten vazgeçirmek. 3D içeriği görüntülemek için gerçekten gözlük takmaya karşıysanız – uzun süre bekleyeceksiniz. Bu da bizi 3. yönteme getiriyor.

3. Paralaks görüntüler:

Parallax 3D ekranlar gözlük kullanmadan 3D içeriği gösterir. Birçok rakip teknoloji olmasına ve konuştuğumuzda hızla gelişen olmasına rağmen, temel ilke, her iki görüntünün ekranda gösterilmesidir, daha sonra bir tür filtre, görüntüleri farklı yönlerde seker. Belirli bir açıdan bakıldığında, 3D efektini görürsünüz. Çoğu, görüntüleyebileceğiniz yaklaşık 6 farklı açı sunar, ancak bunların dışında 3D efektini kaybedersiniz ve sadece iki görüntünün bulanıklığını görürsünüz.

Bu nispeten yeni bir teknolojidir ve ilk yıl Fujifilm’in ilk tüketici 3D kamerası kelimesi şeklinde gösterildi. Kamera 3D görüntüler aldı ve bu görüntüleri arkadaki küçük 3D gözlüksüz ekranında eşzamanlı olarak önizleyebilir ve oynatabilir. Bu yıl Nintendo 3DS, taşınabilir 3D oyunlarını kitlelere getirmek için aynı teknolojinin benzer ama biraz rafine edilmiş bir sürümünü kullanacak.

Parallax ekranlarla ilgili deneyimim etkileyici olmaktan daha az oldu. İlk olarak, başınızı sabit bir pozisyonda tutmak sadece sinir bozucu. Özellikle 3D olarak bir şey izliyorsanız, kafanızın doğal bir hareket etme eğilimi vardır ve farklı açılardan görmek istersiniz. Ayrıca, bu ekranlardan birinde algılayabileceğiniz derinlik oldukça zayıf. 3D gibi görünse bile, size gerçekten “çıkmaz”. 3DS’yi henüz görmedim, bu yüzden dışarı çıkana kadar bu konuda yorum yapmayacağım. Her iki durumda da, bu tür bir 3D yakın zamanda veya muhtemelen büyük 3DTV’lere gelmeyecek.

Umarım bu size tüm bu yeni teknoloji hakkında biraz bilgi verir. Diğerine göz atmayı unutma teknik öğreticiler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir